Ahlan Wasahlan Wamarhabanbikum...

Usaha tangga kejayaan....

Posted by fieza | Posted in | Posted on 9:06 PG

Alhamdulillah.Akhirnya saya berjaya mencapai impian saya apabila saya dinobatkan juara musabaqah al-quran peringkat negeri dan akan mewakili wilayah persekutuan ke peringkat kebangsaan yang diadakan di negeri sembilan.Apa yang ingin saya berkongsi di sini dengan sahabat2 ialah pengalaman kita bagaimana berdepan dengan peserta 2 yang memang berbakat dan sememangnya memiliki pengalaman yang lebih berbanding kita.Untuk Pengetahuan sahabat2 pertandingan peringkat kebangsaan bagi tilawah al-quran adalah sama tarikhnya dengan pertandingan nasyid yang serentak diadakan di Dewan Sek .Men.Teknik Tuanku Jaafar negeri sembilan .Namun aturcara majlis,musabaqah tilawah al-quran dahulu dimulakan.Pertandingan ini diadakan bersempena Program Ihya' Ramadhan . Antara objektif pertandingan ini adalah :
1) MENINGKATKAN KUALITI UMMAH DI KALANGAN AHLI DALAM MENGIMARAHKAN BULAN RAMADHAN DENGAN MEMPERTAJAMKAN KEBOLEHAN MEMBACA AL-QURAN BERDASARKAN DISIPLIN DAN ADAB BACAAN (QIRAAT) YANG BETUL DAN TEPAT
&
2)MEMASTIKAN UMAT ISLAM KHUSUSNYA GENERASI MUDA MEMPERAKUI KEBENARAN DAN HAK AGAMA DENGAN MEMAHAMI KANDUNGAN DAN AJARAN YANG TERDAPAT DI DALAM KITAB SUCI AL-QURAN
Namun Allah telah menetapkan bahawa saya akan mengalami kekalahan pada peringkat kebangsaan tersebut.Walaupun begitu saya tetap bersyukur kerana di beri peluang untuk melihat dengan lebih dekat lagi,peserta2 dari qari dan qariah yang sememangnya memang berbakat ,dan ada yang pernah menjadi juara peringkat kebangsaan sebelum ini.Bukan itu sahaja malah saya dapat berkenalan atau berkawan dengan peserta yang ,mana pernah memasuki program realiti tv yang terkenal dalam akademik al-quran antaranya:Faizah Panut,dll dan Merupakan pelajar um sekarang.Bukan itu sahaja para hakimnya pun dikalangan ahli 2 panel hakim yang memang cukup terkenal seperti juri2 diperingkat akademik al-quran sendiri.Walaupun begitu saya tetap bersyukur dengan apa yang saya perolehi kerana pengalamn itu merupakan guru yang paling mujarab buat diri kita.Amin.........

Comments (0)

Catat Ulasan

Sahabat Handai...(Ukhuwah Mahabbah)

Create your own banner at mybannermaker.com!